سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کانون آگهی و تبلیغات اوج هنربرتر
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 20912
کل یادداشتها ها : 18

نوشته شده در تاریخ 97/9/18 ساعت 12:20 ع توسط بهناز جمالی


موشن گرافیک توسط انیمیشن ساز مشهوری به JOHN WHITNEY در سال 1960 ابداع گردید او یک شرکت با نام موشن گرافیک تاسیس کرد توانست این سبک هنر را در جهان معرفی کند.موشن گرافیک در بدو ورود خود فقط برای متحرک کردن لوگو استفاده می شد. پس از گذشت مدتی تکنیک های سینمایی با موشن گرافیک ادغام و شکل جدیدی را بوجود آورد که باعث تحول در این هنر شد و در بسیاری از کسب و کارها و شرکت های ، موشن گرافیک وانتقال متحوا طرفداران بسیاری پیدا کرد.

تعریفی کلی درباره موشن گرافیک

موشن گرافیک یک کلیپ ویدیویی می باشد که در هر زمان تصویر را در حالت ایست قرار دهید  یک تصویر درست گرافیک ازلحاظ کادربندی و تکنیکی داشته باشید

تاریخچه موشن گرافیک

تفاوت موشن گرافیک با انیمیشن چیست

://ojehonar.ir/

بزرگترین تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن این است که انیمیشن کاربرد داستانی دارد ، اما موشن گرافیک برای انتقال یک پیام به ببیننده مورد استفده قرارمی گیرد .این پیام میتواند شروع یک فیلم (عنوان بندی) یا ارائه یک مطلب (اینفوموشن گرافیک)،موشن گرافیک‌های رسانه‌ای (برودکستدیزاین: اعلام برنامه، میان برنامه) و غیره باشد .شخصیت ها جزو ساختار اصلی انیمیشن هستند اما درموش گرافیک اینطور نیست.انیمیشن جلوه های پیچیده وشخصیت ها و محیط های با جزئیات بیشتری نسبت به موشن وجود دارد . انیمیشن از حرکت های پیچیده تری نسبت به موشن گرافیک استفاد میکند.در انیمیشن موضوع شخصی سازی و مدل سازی چارچوب اصلی است اما در موشن گرافیک مفهوم ساده محتوا به بیننده و مانور بر روی جلوه های بینایی اولویت دارد.در نتیجه هرنوع  کلیپ که پیام آور داستانی نباشد به آن گرافیک متحرک یا موشن گرافیک می گویند.

 تاریخچه موشن گرافیک

چگونه یک موشن گراف شوید؟

برای درک بهتر موشن گرافیک با اجراهای گرافیکی مثل طراحی اسلاید شروع کنید . در مرحله دوم از نرم افزارهای متحرک سازی مثل افترا افکت استفاده کنید.در این قسمت که جذاب ترین مبحث موشن گرافیک است ساوند دیزاین یا همان طراحی صدا که امکان پخش صدای ضبط شده را بر روی یک اسلاید می دهد.در سنیما برای ضبط هر ثانیه فیلم 24 فریم استفاده می شود .ولی به دلیل این که موشن گرافیک هم درتلفن همراه ، رایانه وتلویزیون نشان داده می شود از 25 فریم استفاده می شود. در نتیجه به موشن گرافیک ، گرافیک در قالب زمان گفته می شود و برای هر واحد گرافیک از فریم استفاده می شود.در نتیجه موشن گرافیک با قرار گرفتن گرافیک ، صدا و حرکت در کناره هم ساخته می شود.موشن گرافیک در تلویزیون ، فیلم ها وسینما ، تبلیغات ، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد.

تعریف کار موشن گرافی با موشن گرافیک چیست ؟

طرح موشن گرافیک ، داستانی را بیان میکند که تصویر ساکن هیچگاه نمیتواند آنرا انجام دهد.   

تایخه موشن گرافیک

آنچه باید در مورد طراح موشن شدن باید بدانید

جدید ترین نوع طراحی در حال حاضر طراحی تصاویر می باشد. انوع دیگر طراحی ،طراحی گرافیک ، طراحی وب سایت ،طراحی رابطه کاربری و غیره... است فیلم سازان خلاق برای طرحی و تکنولوژی هزینه های بسیاری کردند تا بتوانند تاثیر گذاری موشن گرافیک را اثبات کنند. در حال حاضر بدون آن طراحی گرافیکی در فیلم ها ، وب سایت ها و اپلیکیشن ها وجود نداشت.

کار طراح موشن چیست؟

بخشی از طراحان بیشتر کارهای خود را در فیلم یا وب سایت و تلویزیون می سازند مثل کلیپ های کوتاه ، تریلر و ...به طور کلی آنها گرافیک را حرکت می دهند که به آن موشن گرافیک(تصویرثابت قدرت ندارد) گفته می شود.با کمک موشن گرافیک می توان درکسب و کار خود موفقیت بیشتری بدست بیاورید به طور مثال با کمک یک طراح موشن شما می توانید در پایان فیلم اسامی محترک را بر روی یک صفحه مشکی تماشا کنید.

موشن گرافیک در چه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد ؟

در انواع پلت فرم های دیجیتال ، مثل استفاده های تجاری ، برنامه های موبایل  و ساخت وب سایت مرد استفاده قرار میگیرد.موشن گرافیک یک رسانه مدرن در عصر دیجیتالی امروزی می باشد

کجا میتوانم نمونه کارهای طراحی موشن گرافیک را ببنید؟

وب سایت اوج هنر برتر یک شرکت مدرن در طراحی موشن گرافیک می باشد در این وب سایت میتوانید نمونه کار زیبایی مثل فیلمهای کوتاه و تصایر متحرک را ببینید.ما در تلاش هستیم تا بتوانیم موشن گرافیک را گام به گام و کامل به علاقه مند آموزش دهیم

به غیر از آموزش نرم افزار به چه چیزهایی برای یادگیری موشن احتیاج دارید؟

قبل از اجرا طراحی خود در داخل کامپیوتر آن را روی کاغذ بکشید،اینکار باعث می شود طرح شما جذاب تر شود زیرا این عمل فضایی را برای خلاقیت و ایجاد ایده های مختلف بوجود می آورد.یادگیری نرم افزار بسیار راحت است ولی داشتن مهارت های گرافیکی جذاب و دلنشین به خلاقیت احتیاج دارید

  تاریخچه موشن گرافیک           

مهارت های حیاتی طرح گرافیکی در موشن گرافیک

طرح موشن به عناصر ثابت گرافیکی با استفاده از انیمیشن جان می بخشد.داشتن مهارتهای طرح گرافیکی می تواند واقعا به عملی شدن طرح موشن شما کمک کند.اگر شما یک آزاد کار هستید، احتمالا نه تنها از شما میخواهند تا به عناصر گرافیکی جان ببخشید و آنها را متحرک سازید، بلکه از شماخواسته می شود تا آنها را خلق نیز کنید.بعنوان طراح موشن، شما باید بتوانید به عناصردوبعدی از طریق انیمیشن جان ببخشید برای انجام این امر، شما به دانشی قوی از چگونگی جان بخشی به عناصر دو بعدی نیاز.دارید در موشن، انیمیشن به چند قاب کلیدی محدود نیست. شما باید اساس های انیمیشن و چگونگی حرکت اجزا را بدانید.این امر برای خلق یک اثر خوشایند و جذاب ضروریست

رنگ در موشن گرافیک چه تاثیری دارد؟

رنگ در طراحی مخصوصا طراحی موشن گرافیک تاثیر بسیاری دارد تا بتواند درک بهتری از نظریه رنگ داشته باشد شما باید از نظر روان شناسی رنگ ها را درک کنید اینکه بدانید رنگ ها چگونه حالت ها و احساسات مختلف در بینندگان را تحت تاثیر قرار می دهند،دراینجا بسیار مهم است که شما ایده ها و احساساتتان را از طریق رنگ هابیان کنید.

رنگ ها در طراحی موشن چه چیزی را به ما نمایش می دهند؟

برای مثال،اگر شما در حال ساخت یک موشن گرافیک درباره پاییز هستید،خیلی کم رنگ های آبی،خاکستری و سفید را انتخاب خواهید کرد.این رنگ ها بیشتر برای نمایش زمستان مورد استفاده قرار می گرد   

درسالهای بعد با دنیای موشن گرافیک؟

طراحان موشن گرافیک میتوانند درآمد خوبی از تخصصشان بدست بیاورند.آینده این رشته روشن است. در واقع آینده این رشته وابسته به تکنولوژی و پیشرفت آن دارد.همینطور که تکنولوژی پیشرفت می کند می توان انتظار داشت که شرایط هم برای طراحهای تصاویرمتحرک به خوبی پیش برود و ادامه داشته باشد.

تاریخچه موشن گرافیک

چه نرم افزار هایی برای یادگیری موشن گرافیک احتیاج دارید؟

یک طراح موشن گرافیک موفق، اطلاعات وسیعی از ابزارهای مختلف در اختیار دارد تا در مواقع لزوم در هر پروژه ای از آنها استفاده کند. یک طراح علاوه بر داشتن چشمان هنرمند، باید کار با این ابزارها را به طور کامل  مسلط باشد. در اینجا بعضی از نرم افزارها را به شما معرفی می کنیم .

افترافکت

که نام اختصاری آن (AE) است در صدر برنامه های موشن گرافیک قرار دارد که کاربران زیادی از این برنامه برای ساخت انیمیشن و تغییر یا ادغام به فضای دو بعدی یا سه بعدی استفاده می کنند. نرم افزار افترافکت چون ساخت شرکت adobi است با دیگرنرم افزارهای این شرکت شباهت بسیاری دارد.در افترافکت نه تنها با عناصر دو بعدی سر و کار دارید، بلکه از عناصر سه بعدی نیز بهره مند خواهید شد.اجسام و صحنه های برنامه های مشهور سه بعدی می توانند مستقیما در افترافکت استفاده شوند.اگر در فکرساخت یک افکت خاص هستید افترافکت می تواند کمک زیادی به شما بکند.

فتوشاپ

در واقع از نرم افزار فتوشاپ برای ویرایش عکس استفاه می شود ولی کاربرد این نرم افزارخیلی بیشتر از این می تواند باشد.از این نرم افزار برای هر گرافیک دو بعدی و سه بعدی کامپیوتری و همچنین برای ساخت موشن گرافیک استفاده می شود.با کمک photoshap می توانید تصاویر بسیار بزرگ را تغییر سایز و برش دهید.همانند افترافکت، فتوشاپ نیز توسط Adobe طراحی شده است.

نرم افزار llustrator

نرم افزار llustrator مبتنی بر بردار است و ساخت شرکت adobe می باشد.این درصورتی است که  فتوشاپ از تصاویر مبتنی برپیکسل استفاده میکند و در حال پیشرفت است.ابزارهای طراحی این برنامه  برای ساخت موشن گرافیک بسیار مهم و لازم است و همچنین ابزارهای پیشرفته ی نوشتاری که برای ساخت گرافیک در طراحی موشن گرافیک مناسب هستند. وظیفه ی طراح موشن گرافیک این است که عناصر را به یک طرح متحرک تبدیل کندخواه یک ویدیوی معرفی،بازرگانی و یا تبلیغاتی باشد بنابراین تعجبی ندارد که شما باید بر برنامه های دوبعدی که برای ساخت عناصر اولیه و قبل از تبدیل به انیمیشن استفاده می شوند، مسلط باشید.دو برنامه فتوشاپ و llustrator نسبت به افترافکت طرح های بسیار زیادی دارد.

Cinema 4D

این نرم افزار برای ساخت انیمیشن ،مدل سازی و اجرای سه بعدی استفاده می شود یک برنامه خوب که با افترافکت تعامل و سازگاری دارد.نرم افزار CINEMA 4D  به عنوان استاندارد صنعتی در میان طراحان موشن گرافیک شناخته شده است.یکی از مشکلات اساسی سینما فوردی،  Cineware  است که در افترافکت یکپارچه شدهاست. با Cineware ، امکان وارد نمودن صحنه ها و امکانات Cinema 4D را به افترافکت تنها  با کشیدن و رها کردن آنها به نرم افزار دارا خواهید بود،و در هر زمانی که تغییری در صحنه Cinema 4D  ایجاد نمودید، میتوانید آن را در افترافکت مشاهده کنید.Cinewareهمچنین به شما امکان اجرای مستقیم Cinema 4D را به صورت مستقیم در افترافکت فراهم می کند. برخی از قابلیت های اساسی بسیار در افترافکت وجود دارد، اما با در مقایسه با انعطافی که از برنامه های سه بعدی دریافت خواهید کرد، چیزی نیستند.

به عنوان مثال، ایجاد طرح های سه بعدی پیچیده در داخل افترافکت می تواند بسیار وقت گیر انجام باشد تنها به این خاطر که افترافکت توانایی کارهای پیچیده ی سه بعدی را ندارد.

هرچند در دنیای امروز موشن گرافیک، انتظار اضافه کردن سه بعدی به ویدیوهای موشن گرافیک بیشتر شده و به این منظور باید درک بیشتری از برنامه های سه بعدی داشته باشید تا در این عرصه موفق شوید.عناصر سه بعدی  هر روزه تعاملات بیشتر و بیشتری با موشن گرافیک برقرار می کنند مثل ویدیوی کوتاه برای شبکه ی خبر یا یک لوگوی انیمیشنی.دنیای سه بعدی راه خود را به موشن گرافیک های دو بعدی یافته است.

با استفاده از نرم افزار سه بعدی  امکانات طراحی جدید بسیاری از جمله تبدیل آثار هنری دو بعدی به عناصر سه بعدی فراهم شده است.با داشتن CINEMA 4D و تجربه در یک برنامه ی سه بعدی، از شما  طراحی قدرتمند خواهد ساخت که توانایی انجام هر پروژه ای چه دو بعدی و یا سه بعدی را دارد.

تاریخچه موشن گرافیک

چگونه یک طراح موشن گرافیک شویم؟

برای هر طراح موشن گرافیکی ضروری است که با مفاهیم پایه انیمیشن و طراحی گرافیک آشنا باشد.نرم افزارهایی که معمولا درطراحی موشن گرافیک استفاده می شوند عبارتند ازافترافکت، فتوشاپ، فلش،  Cinema 4، Final Cut Pro و Premiere Proمیباشد.

همچنین مهم است که درک صحیحی از مفاهیم اولیه انیمیشن و طراحی داشته باشید.هر کسی میتواند نحوه کار کردن با برنامه های کامپیوتری را یاد بگیرد اما مفاهیم اولیه، لازم است درک شود تا بتوان تصاویر متحرک ایجاد کرد.اخذ مدرک میتواند یک شروع خوب باشد، راه های زیادی برای آن وجود دارد.میتوانید دوره های حضوری را بگذرانید .مهم است که مهارتهای ارتباطی خود را تقویت کنید تا بتوانید با اعضای تیم ارتباط خوبی برقرار کنید.یک طراح که میتواند به خوبی در مورد کارش صحبت کند و با سایر افراد تعامل داشته باشد،قطعا قدرتمندتر از فردی است که این مهارت را ندارد.

انواع موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک با ادغام حرکت،تصویر و صوت بوجود می آید که هدف این برنامه پیام رسانی ساده به بیننده می باشد و انواع آن عبارتند از:

  • مجموعه ای از تصاویر
  • پترن ها
  • تصاویر سه بعدی
  • تولید ونت
  • فیلم
  • تصاویر مفهومی کم حجم
  • دیزاین های سیال
 لینک سایت هنر برترhttp







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ